понедельник, 4 марта 2019 г.

Свято книги у 1 класі


Мета: залучити дітей до активного самостійного читання, виховувати шанобливе ставлення до книги, прищеплювати знання та вміння бережливого поводження з нею, розвивати спостережливість, увагу, память, логічне мислення, виховувати згуртованість, вміння поважати.

Хід свята
Учитель-учні
         Треба всім нам привітатись:
-         Добрий день!
Дружно, весело сказати:
-         Добрий день!
Вліво, вправо, поверніться:
-         Добрий день!
Одне одному всміхніться:
Добрий, добрий, добрий день!
-         Дорогі діти, гості! В нас сьогодні Свято Книги, яке започаткував В.О.Сухомлинський.
Дорогі всі друзі наші!
В нас сьогодні книжки свято!
Разом будем відзначати,
Книгу-друга шанувати.
         В кожнім домі, в кожній хаті –
         У містах і на селі –
         Хто навчився вже читати,
         Має книжку на столі.
Учитель:
-         Дорогі діти! Ми вирушаємо в подорож у найкращу з країн – країну Мудрої Книги. Чим більше і краще ви будете читати, тим більше ви будете знати про таємниці природи, про життя людей.
-         Насамперед оберімо вид транспорту.
-         На чому поїдемо? Потягом?
-         Без чого не можна їхати?
-         Правильно, без квитків!
(Квитками є картки, на яких надруковані слова книга)
-         Для того, щоб купити квиток, необхідно переглянути відеопрезентацію Історія виникнення книги.
Учитель:
-         Вчиться діти, мудра книжка
Скаже вам чогось багато.
З того, що колись другими
І посіяно, й пожато.
-         Ви переглянули відео. Чи запамятали як виникла книжка?
-         Якою вона була?
-         Скільки часу витрачали, щоб написати книгу?
-         Зараз папір виготовляють з деревини, а книги друкують у книжкових видавництвах. Книгам присвячують пісні.
Звучить музика, зявляється Королева книг
-         Добрий день, мої маленькі друзі. Я дуже рада бачити вас. Я – королева книг. Я розповім вам про книжку.
Книжка – добрий мудрий друг,
Книжка знає все навкруг.
Про старі й нові країни,
Космос та морські глибини,
Хто нам написав Кобзар,
І який де правив цар,
З чого зроблено намисто,
Чим славетне наше місто…
Все про звичаї народу,
Як зібрать урожай з городу,
Вперше хто знімав кіно.
Де, коли зявилось скло.
Хто відкрив яку країну,
І про Неньку Україну,
Хто прославився в віках,
Де живе тварина й птах
Усе, чим ви цікавитесь,
Ви знайдете у книжках.
-         Чи хочете стати читачами мого королівства? Допоможіть мені прочитати лист. (Лист від Нечитайла)
Учитель:
-         Шановна Королево! Не бійтеся, що наші діти скривдять ваші підручники. Адже книжка пройшла дуже довгий шлях не для того, щоб її різали і рвали. Хоча … бували випадки… Один такий памятаю.
Інсценівка Брудна книжка
(чути стукіт)
         Ой-ой-ой!
         Не маю сили! Ви на мене наступили!
Учень: Що це тут валяється?
Ведуча: Книжка, виявляється!
-         Я подерта, я потерта,
Кутики загнуті, сторінки помяті,
Люди скажуть: Ой, чи я ти!
Як тепер тебе читати?
Скільки ми читали книг,
А не бачили таких.
-         Я терпіть не маю сили.
От податися в світ блукати,
Долі кращої шукати.
Учень: Хто ж господар твій?
Книжка: Андрій!
Учень: З нашого класу?
Книжка: Я сама не знаю?
Учень: Не сумуй, книго. Ми зараз лікаря покличемо і тебе бідненьку полікуємо. Лікарю! Лікарю!
Інсценівка  про книжку: Книжка скаржилась Маряні…
Книжка скаржилась Маряні:
-         Я у тебе не в пошані.
Звідкіля це на мені
Плями сині та масні?
Подивися, от сторінка:
Намальована хатинка,
Під хатинкою – маля,
І написано: Це я!
А за дві сторінки далі –
Різні звірі небувалі:
Сині жовті та рябі,
Що й не снилися тобі.
Люди кажуть: – Ой, чи я ти!?
Як тебе тепер читати?
Скільки ми читали книг,
А не бачили таких.
Звучить пісня про книгу Книжка й Мишка
-         Діти, не ображайте книги. Послухайте і запамятайте звернення книжки.
Я – Книга, товариш твій,
Користуватись мною вмій.
Я чиста, гарна і приємна,
То ж, друже, будь зі мною чемний.
Погані звички забувай,
Мене не рви, не ображай.
І пальці, прошу, ти не слинь,
Коли гортаєш сторінки.
Я, друже, твій надійний друг,
Та тільки для чистеньких рук.
Відео Правила користування книгою
Учитель:
-         Є народна мудрість Книга – ключ до знань. Для того, щоб багато знати, треба багато читати.
-         Леся зранку до сніданку,
Ще і сну не прожене,
А про мишку-побіганку
Просить прочитать мене.
-         Лесю, каже їй Орися, –
Ти сама читати вчися!
Леся сердиться й мовчить:
-         Я ж не вивчила ще мови!
Та і як читати маю,
Коли літер я не знаю?
-         Чому я весела?
Бо мама хвалила:
Я в хаті прибрала
І посуд помила.
Чому я весела?
Хвалив мене тато:
Що вмію лічити,
Що вмію читати.

-         Ось так по різному ставляться до читання діти. Хочу дати вам пораду: читайте, не поспішаючи. Людина, що читає швидко, не задумуючись над змістом прочитаного, подібна до мандрівника, який знайомиться з країною з вікна вагона.
-         А що було б тоді, коли б не могли читати ми? (відповіді дітей)
-         Дружіть зі своїми книжками, бережіть їх.
Перегляд мультфільму Грицькові книжки
Ти можеш із другом своїм посваритись
І навіть образившись, тиждень мовчать.
А книжка не сердиться, книжка не злиться,
Вона лиш добру тебе буде навчать.
         І сонце ясніше засвітить для тебе,
         І небо засяє таке голубе!
         Тобі подружиться з книжкою треба –
         І книжка ніколи не зрадить тебе.
Загадки від дітей
1.     Старенька бабуся – жила,
Гостинці до неї онука несла.
Хто дівчину цю по дорозі зустрів?
Як ця казка зветься? Хто б відповів? (Червона Шапочка)
2.     На городі виростала, сили набирала,
Непомітно, дуже швидко, великою стала. (Ріпка)
3.     Хто моторчик свій заводить?
З даху в гості хто приходить?
І на свято він дібрався – скажем дружно:
Здрастуй… (Карлсон)
4.     Ой набридло на віконці все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся, щоб побачити весь світ. (Колобок)
5.     Всіх він любить незрадливо, хто б до нього не ходив.
Здогадались? Це наш Гена,
Це наш Гена – … (Крокодил)
6.     Маленьке, сіреньке, біди наробило:
Щось біле, кругленьке хвостиком розбило.
Сумує і плаче бабуся, дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
Я вам золоте яєчко знесу. (Курочка Ряба)
7.     Вється річка невеличка, хлопчик у човні сидить.
З берега матуся кличе, щоб обідом пригостить.
І вгадать цього героя справа зовсім нескладна.
Казка ця усім відома.
Про кого, дітки, вона? (Про Івасика-Телесика)
8.     Дівчина, хоч і кривенька, роботяща, моторненька,
Як гніздо її спалили, то з качками полетіла.
Всі ви знаєте цю казку, тож назвіть її будь ласка! (Кривенька качечка)
9.     Ця хатинка, така мила, всіх у себе приютила:
Мишку, зайчика, лисичку, вовка, жабку невеличку.
І кабанчика-іклана, і ведмедя-великана.
Ця хатинка невеличка зветься просто – … (Рукавичка)
Учитель:
-                            Є тихий і чарівний дім,
Багато книг живе у нім.
Туди щодня біжать малята,
Щоб взяти книжку й почитати
Про Попелюшку і про Шрека,
А зветься дім…(бібліотека).
Виступ бібліотекаря. Пісня про бібліотеку.
Конкурси
І. Конкурс Привітання команд
Команда Читайлики
Ми команда дуже сильна, знаєм все про книгу ми.
Перемогу в боротьбі завоюєм лиш собі.
Команда Всезнайки
Ми команда ще сильніша, книга для нас найсвятіша.
Проти вас ми будем грати, постараймось обіграти.
Бібліотекар:
Ви прийшли сюди сьогодні, щоб вести запеклий бій.
Тільки ні, не кулаками, а в веселій дружній грі.
ІІ. Конкурс Віднови прислівя про книгу
1.     Книга вчить…                               як на світі жить.
2.     Хто багато читає…                       той багато знає.
3.     Мудрим ніхто не вродився…      а навчився.
4.     Розум без книги…                        як птах без крил.
5.     Книга – не пряник…                    а дітей до себе манить.
               ІІІ.  Конкурс Відгадай  казку за кількома словами
1.     Город, баба, гичка, собака. (Ріпка)
2.     Квітка, фея, жаба, жук. (Дюймовочка)
3.     Вовк, бабуся, дівчинка, пиріжки. (Червона Шапочка)
4.     Дід, баба, качечка, гніздечко. (Кривенька качечка)
5.     Троянди, сани, сніг, олень, дівчинка, хлопчик. (Снігова Королева)
6.     Поле, ліс, кругленький, котивсь. (Колобок)
7.     Цар, три сини, стріла. (Царівна-жаба)
ІV. Конкурс Історія виникнення книги
1.     У стародавньому Єгипті книги виготовляли з … (папірусу)
2.     Першу бібліотеку в Київській Русі було засновано за часів князювання … (Ярослава Мудрого)
3.     Перші друкарі книг… (Іван Федоров та Петро Мстиславець)
Учитель:
-         Сьогодні на наше свято надійшло багато телеграм. Ці телеграми прислали казкові герої, які в казках співають. Сподіваюся, що разом з вами ми допоможемо дізнатися, від кого ці телеграми. Продовжіть:
-         Гуси, гуси, гусенята
Візьміть мене на крилята
Та несіть до батечка.
А в батечка їсти й пити,
І хороше походити. (Івасик-Телесик)
Мій котику, мій братику!
Несе мене лиска
За кленові ліси, за круті гори,
За бистрі води. Порятуй мене! (Котик і півник)
         Я…за три копи куплена, півбока луплена.
         Тупу-тупу ногами, сколю тебе рогами,
         Ніжками затопчу, хвостиком замету.
Тут тобі й смерть. (Коза-Дереза)
Не полечу я з вами,
Як була я на лужку, виломила ніжку.
А ви полинули, мене покинули. (Кривенька качечка)
         Я по коробу метений, я на яйцях спечений.
Я від баби втік, я від діда втік,
І від тебе втечу. (Колобок)
Зроби мені, татку,
Золотий човник та срібне весельце,
Буду я рибку ловити і вас на старості годувати.
(Івасик-Телесик)
Рефлексія
-         Що найбільше сподобалось на святі?
-         Що візьмете із собою у життя?
-         Що нового дізнались?
-         Що відчуваєте? Чого вам бракувало? Чим пишаєтеся?
-         Читайте! Відвідуйте бібліотеку,
Адже книги – джерело мудрості.














Комментариев нет:

Отправить комментарий