пятница, 1 марта 2019 г.

Урок читання у 1 класі на тему: "Зима в лісі. Звуки [с], [с’], буква С, с".


Мета: розширювати уявлення учнів про красу зими; формувати навички виразного, свідомого читання, уміння звязно висловлюватися; активізувати  збагачувати словниковий запас учнів; розвивати комунікативні здібності учнів, мовленнєві вміння й навички, спостережливість; виховувати естетичні почуття, любов до рідної природи.
Обладнання: картинки із зображенням зимових пейзажів, відеопрезентація про букву С, звуки [с], [с’], картки для роботи в парах.
Тип уроку: урок засвоєння знань, умінь і навичок.

Структура уроку
         І. Організація класу до уроку
Учитель:
       Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок,
Він покликав на урок.

         ІІ. Актуалізація опорних знань
1.     Мовленнєва розминка
Вчитель:
-         Робота над чистомовкою
А щоб ротик був слухняним,
Хай пограється він з нами.
Повторіть зі мною всі
Чистомовки голосні:
Ись-ись-ись – в школі гарно вчитсь.
Мо-мо-мо – в космос летимо.
Ив-ив-ив – мрію він здійснив.
-         Робота над скоромовкою
В ямі не спиться вусатому сому,
Сому вусатому сумно самому.
2.     Звуко-логічна вправа. Гра Кому належать голоси?
Фронтальна робота. Звучить аудіозапис голосів тварин.
-         Діти, відгадайте, хто, говорить?. (Діти називають)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
1.     Вступна бесіда
-         Чи любите ви зиму? Чому?
-         Оленці…
  Узимку так красиво надворі.
Узимку можна кататися на санчатах, лижах, ковзанах.
Узимку мороз малює дивовижні квіти і візерунки на шибках.
-А от Петрикові зима не дуже подобається. Його багато чого не влаштовує в цій порі року. Чи погоджуєтеся ви з хлопчиком?
 Узимку надворі дуже холодно.
Узимку не можна грати у футбол, купатися в річці, засмагати.
Узимку не квітнуть мої улюблені ромашки і волошки.
2.     Вправа Займи позицію
-         Хто погоджується з Оленкою, той вибирає слово За, хто з Петриком – Проти.
-         Чим вас приваблює і чим засмучує зима?
І лише в одному діти дійшли згоди: узимку найвеселіші і найочікуваніші свята: святого Миколая, Новий рік, Різдво.
3.     Повідомлення теми уроку
Фронтальна робота. Гра Хто уважний?
Учитель читає скоромовку:
Сіло сонце на сосну,
Сонно мовило: – Засну!
– Спати, сонечко, не треба,
Стане сумно нам без тебе!
-         Який звук чули в кожному рядочку?
-         Сьогодні ми продовжуємо знайомитись з мешканцями міста Алфавіт.
-         Який новий звук і літеру принесла нам фея, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадки.
Що у світі наймиліше, найсвітліше, найтепліше.
Що по небу вдень гуляє, ніч приходить – спочиває.  (Сонце)
         Я – комашка, я – жучок,
         А на спинці – сім крапок.
         Я червоні крила маю,
         Попелицю скрізь збираю.    (Сонечко)
Графічний аналіз букви (малюнки, конспект)
-         А тепер познайомимось з буквою С.
Буква ес – як місяць в небі,
Як маленький серпик в полі,
Як окраєць хліба теплий
Кавуна шматок солодкий.
-         Пограємо в гру Квітка-семиквітка.
-         Назвіть слова, в яких зустрічається буква ес, звук [с].
Професія: садівник, слюсар, столяр.
Природне явище: сніг.
Рослина:
Риба: сом.
Птах: сокіл, сорока, сойка.
         Послухайте вірш і спіймайте звук.
Ягода – смородина, суниця.
Дерево – слива, сосна.
         Давайте сходимо на прогулянку в зимовий ліс.

ІV. Вивчення нового матеріалу
1.     Розгляд і обговорення картин художників.
Робота в групах. Опис зимового лісу.
-         Яким побачив художник зимовий ліс?
І група. Якими фарбами зображені на картинці сніг і небо?
ІІ група. Який вигляд мають дерева? Опишіть їх.
ІІІ група. Чим вразив вас цей пейзаж?
ІV група. Які почуття пробуджує у вас краса зимового лісу?

Фізкультхвилинка (під музику “Ліс шумить і гуде”)
2.     Робота з підручником (с.82)
1)    Учні розглядають сюжетний малюнок у букварі.
-         Кого ви бачите на малюнку?
-         Де знаходяться дідусь з онуком?
-         Що вони везуть на санках?
-         Яких тварин люди можуть зустріти в зимовому лісі? (Зайця, білку, сороку, синичку).
-         Чи бояться пташки і звірятка дідуся з онуком?
2)    Складання речення за схемою в підручнику.
Гарно у лісі взимку!
Красиво в зимовому лісі!
3)    Дослідження звуків мовлення.
-         Яким звуком починаються слова сорока, сова?
-         А яким – слова сніг, сніжинки?
-         Яким звуком закінчуються слова ліс, лис? А слова дідусь, лось?
Учні кілька разів вимовляють звуки [с],[с’], досліджують роботу мовних органів.
Висновок: в українській мові є приголосний твердий [с] і приголосний мякий [с’].
4)    Гра Пазли
Робота в групах. Дізнаємось, чи вмієте ви складати у пазли.
         Скласти склади на магнітній дошці:
са,  со,  су,  си,  сі,  се,  ся,  сю.

V. Закріплення вивченого
Фронтальна робота.
1.     Читання складів (с.82)
2.     Читання стовпчиків складів (с.82)
3.     Опрацювання тексту У лісі
а) метод Передбачення за заголовком.
-         Прочитайте тільки заголовок тексту. Подумайте, про що розповідатиметься?
б) читання тексту вчителем.
-         Чи підтвердилися ваші міркування?
-         Чим відрізняються події, описані в тексті, від тих подій, що ми побачили на малюнку?
в) Гра Бджілки.
-         Читання тексту окремими учнями в голос.
г) Гра Хвости.
-         Вчитель починає читати речення, діти закінчують читати.

VІ. Підсумок уроку
-         Яку букву вивчали на уроці?
-         Які звуки вона позначає?

























Комментариев нет:

Отправить комментарий