Мета: розширювати уявлення учнів про
красу зими; формувати навички виразного, свідомого читання, уміння зв’язно висловлюватися; активізувати збагачувати словниковий запас учнів;
розвивати комунікативні здібності учнів, мовленнєві вміння й навички,
спостережливість; виховувати естетичні почуття, любов до рідної природи.
Обладнання: картинки із зображенням
зимових пейзажів, відеопрезентація про букву С, звуки [с], [с’], картки для роботи в
парах.
Тип уроку: урок засвоєння знань,
умінь і навичок.
Структура
уроку
І. Організація класу до уроку
Учитель:
–
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок,
Він покликав на урок.
ІІ.
Актуалізація опорних знань
1. Мовленнєва розминка
Вчитель:
-
Робота над чистомовкою
А щоб ротик був
слухняним,
Хай пограється він з
нами.
Повторіть зі мною всі
Чистомовки голосні:
Ись-ись-ись – в школі
гарно вчитсь.
Мо-мо-мо – в космос
летимо.
Ив-ив-ив – мрію він
здійснив.
-
Робота над скоромовкою
В ямі не спиться вусатому сому,
Сому вусатому сумно самому.
2. Звуко-логічна вправа. Гра
“Кому належать голоси?”
Фронтальна робота. Звучить аудіозапис голосів тварин.
-
Діти, відгадайте, хто, говорить?. (Діти називають)
ІІІ.
Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Вступна бесіда
-
Чи любите ви зиму? Чому?
-
Оленці…
Узимку можна кататися на санчатах,
лижах, ковзанах.
Узимку мороз малює дивовижні квіти і
візерунки на шибках.
-А от Петрикові зима не дуже подобається. Його багато чого не влаштовує в
цій порі року. Чи погоджуєтеся ви з хлопчиком?
Узимку не можна грати у футбол,
купатися в річці, засмагати.
Узимку не квітнуть мої улюблені
ромашки і волошки.
2. Вправа “Займи позицію”
-
Хто погоджується з Оленкою, той вибирає слово “За”, хто з Петриком – “Проти”.
-
Чим вас приваблює і чим засмучує зима?
І лише в одному діти дійшли згоди: узимку найвеселіші і
найочікуваніші свята: святого Миколая, Новий рік, Різдво.
3. Повідомлення теми уроку
Фронтальна робота. Гра “Хто уважний?”
Учитель читає скоромовку:
Сіло сонце на сосну,
Сонно мовило: – Засну!
– Спати, сонечко, не треба,
Стане сумно нам без тебе!
-
Який звук чули в кожному рядочку?
-
Сьогодні ми продовжуємо знайомитись з мешканцями міста
Алфавіт.
-
Який новий звук і літеру принесла нам фея, ви дізнаєтесь,
якщо відгадаєте загадки.
Що у світі наймиліше, найсвітліше, найтепліше.
Що по небу вдень гуляє, ніч приходить – спочиває. (Сонце)
Я – комашка, я – жучок,
А на спинці – сім крапок.
Я червоні крила маю,
Попелицю скрізь збираю. (Сонечко)
Графічний аналіз букви (малюнки, конспект)
-
А тепер познайомимось з буквою С.
Буква ес – як місяць в небі,
Як маленький серпик в полі,
Як окраєць хліба теплий
Кавуна шматок солодкий.
-
Пограємо в гру “Квітка-семиквітка”.
-
Назвіть слова, в яких зустрічається буква ес,
звук [с].
Професія: садівник, слюсар, столяр.
Природне явище: сніг.
Рослина:
Риба: сом.
Птах: сокіл, сорока, сойка.
Послухайте вірш і спіймайте
звук.
Ягода – смородина, суниця.
Дерево – слива, сосна.
Давайте сходимо на прогулянку
в зимовий ліс.
ІV. Вивчення нового
матеріалу
1. Розгляд і обговорення
картин художників.
Робота в групах. Опис зимового
лісу.
-
Яким побачив художник зимовий ліс?
І група. Якими фарбами зображені
на картинці сніг і небо?
ІІ група. Який вигляд мають
дерева? Опишіть їх.
ІІІ група. Чим вразив вас цей
пейзаж?
ІV група. Які почуття пробуджує у вас краса зимового лісу?
Фізкультхвилинка (під музику “Ліс шумить і гуде”)
2. Робота з підручником
(с.82)
1)
Учні розглядають сюжетний
малюнок у букварі.
-
Кого ви бачите на малюнку?
-
Де знаходяться дідусь з онуком?
-
Що вони везуть на санках?
-
Яких тварин люди можуть зустріти в зимовому лісі? (Зайця,
білку, сороку, синичку).
-
Чи бояться пташки і звірятка дідуся з онуком?
2)
Складання речення за
схемою в підручнику.
Гарно у лісі взимку!
Красиво в зимовому лісі!
3)
Дослідження звуків
мовлення.
-
Яким звуком починаються слова сорока, сова?
-
А яким – слова сніг, сніжинки?
-
Яким звуком закінчуються слова ліс, лис? А слова дідусь,
лось?
Учні кілька разів вимовляють звуки [с],[с’], досліджують “роботу” мовних органів.
Висновок: в українській мові є
приголосний твердий [с] і приголосний м’який [с’].
4)
Гра “Пазли”
Робота в групах. Дізнаємось, чи
вмієте ви складати у пазли.
Скласти склади на магнітній
дошці:
са, со,
су, си, сі,
се, ся, сю.
V. Закріплення вивченого
Фронтальна
робота.
1. Читання складів (с.82)
2. Читання стовпчиків
складів (с.82)
3. Опрацювання тексту “У лісі”
а) метод “Передбачення” за заголовком.
-
Прочитайте тільки заголовок тексту. Подумайте, про що
розповідатиметься?
б) читання тексту вчителем.
-
Чи підтвердилися ваші міркування?
-
Чим відрізняються події, описані в тексті, від тих подій,
що ми побачили на малюнку?
в) Гра “Бджілки”.
-
Читання тексту окремими учнями в голос.
г) Гра “Хвости”.
-
Вчитель починає читати речення, діти закінчують читати.
VІ. Підсумок уроку
-
Яку букву вивчали на уроці?
-
Які звуки вона позначає?
Комментариев нет:
Отправить комментарий