воскресенье, 20 января 2019 г.

Урок музичного мистецтва в 3 класі на тему "Країна співучих мелодій"


Урок музичного мистецтва в 3 класі Країна співучих мелодій

Тема. Країна співучих мелодій. Михайло Глінка «Арагонська хота» —
слухан­ня. Українська народна пісня в обробці Григорія Верьовки «Ой на горі жита много» — розучування (с. 22—24).
Мета. Дослідити поєднання елементів різних типів музики в одному творі; розвивати співацькі навички, творчі здібності; створювати правильний ритмічний рисунок вправ; відтворювати ритмічні вправи; виховувати любов до музики.
Методично-дидактичне забезпечення уроку. Музичний інструмент (в наявності - фортепіано, баян, акордеон), музично-темброві інструменти, програвач СЭ, «Хрестоматія» та «Фонохрестоматія» з музики 3 клас, портрет М.Глінки, ілюстрації із зображенням збору урожаю зернових культур.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1. Вхід до класу під звучання пісні (за вибором учителя)
Я вітаю сонечко:
- Здрастуй, золоте!
Я вітаю квіточку:
- Хай вона росте!
Я вітаю дощичок:
- Лийся, мов з відра.
- Гості, Вас вітаю,
Зичу Вам добра!

2. Музичне привітання.
ІІ. Розпівування. Поспівка “Ми - третьокласники
Слова та музика Дмитра Кабалевського
Ми – третьокласники, ми – третьокласники.
Бо вже дорослі ми, не малюки.
Ми – третьокласники, не малюки.

Поспівки “Дівчатка ми,Ми хлопчики

ІІІ. Ритмічні вправи


IV. Повідомлення теми уроку
1. Робота з підручником, с. 22.
2. Пізнавальна бесіда (з використанням підручника).
3. Музична гра Ігоря Верховинця.  Гоп-гоп    
Дійові особи – усі діти.
Опис гри
Діти стоять у розірваному колі один за одним. Разом з вигуками «Гоп-гоп-гоп!», якими починається пісня, усі тричі при­стукують об підлогу лівою ногою.
На слова «Гу-ту-ту!» виконуються пристуки правою ногою.
Співаючи «Вари кашку круту», діти ілюструють правою рукою, як треба мішати ложкою кашу.
На слова «Підсипай молочка» разом з правою рукою діє також ліва: вона ніби тримає глечик з молоком і ритмічними рухами «підсипає» його в «кашу».
Під спів «Нагодуй козачка» діти починають з лівої ноги ходьбу на місці, вільно розмахуючи руками, і разом з наступним «гоп» рушають уперед.
Так рівним кроком коло марширує до кінця пісні, а потім зупиняється, і гра без перерви повторюється знову.
Мета гри. Розвивати почуття ритму (пристуки під спів). Тренувати здат­ність вільного чергування та координації декількох різних рухів протягом ко­ротких відрізків часу (пристуки ногами, «розмішування» правою рукою і «під­сипання» лівою, ходьба на місці та марш по колу).
Гоп-гоп
Гоп-гоп-гоп! Гу-ту-ту!
Вари кашку круту.
Підсипай молочка,
Нагодуй козачка!
Гоп-гоп-гоп! Гу-ту-ту!

4. Музична грамота. Елементи музичної мови: мелодія, ритм, темп, динаміка.

V. Слухання музики. Михайло Глинка «Арагонська хота».
1. Загальні відомості про композитора.
Михайло Іванович Глинка народився 1804 р. в Смоленській губернії. Дитячі і юнацькі роки провів у маєтку своїх батьків. Близьке знайомство з народ­ною піснею справило великий вплив на його подаль­ший розвиток.
З 11 років Михайло навчався ігри на фортепіано, із 13 років вчився в благородному пансіоні при Пе­тербурзькому педагогічному інституті.
1830 року їде за кордон, де проводить майже 4 роки, з них 3 роки — в Італії. Він грунтовно ви­вчає італійську оперу, особливо мистецтво bel canto (гарного співу). За кордоном написав чимало творів, які були видані в Італії.
Незабаром композитор повертається на батьківщину, але наступні роки він проводить у постійних переїздах. 1856-го року маестро виїхав у Берлін, де й помер у 1857 р. Прах М. Глинки перевезли у Петербург.

2. Аналіз прослуханого твору.
а) Розповідь про Іспанію.
б) Хота.
ХОТА (ісп. jota) — іспанський народний парний танець, який виконується в супроводі ансамблю «рондалья» (бандурія, гітари, мандоліни, кастаньєт) та поєднується зі співом. Музичний розмір 3/4 чи 3/8. Темп швидкий, характер танцю — жвавий, темпераментний. Батьківщиною X. є Арагон, хоча в кожній провінції Іспанії існують місцеві різновиди X. (близько 100), які мають музичні та композиційні особливості. Найбільш поширеною є арагонська X., до якої зверталися М. Глинка, М. Римський-Корсаков, М. де Фалья.

3. Музична грамота. Робота в парах. Визначення понять пісня”, “танець”, марш.
Робота з підручником, с. 23.

VI. Фізкультхвилинка під музичний супровід

VII.   Вивчення пісні
Українська народна пісня в обробці Григорія Верьовки «Ой на горі жита много» — розучування.
1.     Перегляд ілюстрацій про збір урожаю зернових культур.
2.     Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.
3.     Робота над піснею.

VIII. Робота в групах. Вікторина Я – знавець українських пісень

         ІХ. Підсумок уроку. Релаксація


Х. Вихід з класу під звучання пісні (за вибором учителя)



Комментариев нет:

Отправить комментарий